Samorządy: „Postaw na rodzinę!” to skuteczna kampania!
31 marca 2012
Kampania „Postaw na rodzinę!” to prosty pomysł na skuteczną profilaktykę. O tym, że kampania KAP się sprawdza, wiedzą setki gmin w całej Polsce – także Więcbork, Sochaczew i Polanica-Zdrój. – Kampanię „Postaw na rodzinę!” można łatwo realizować, materiały są ciekawe i przejrzyste. Przydaje się ona w naszych lokalnych działaniach – chwali Mariusz Winiarz, pełnomocnik burmistrza Polanicy-Zdroju ds. RPA.
Sochaczew, Więcbork i Polanica-Zdrój to samorządy, gdzie kampania trwa już od kilku lat. – „Postaw na rodzinę!” to w naszej gminie tradycja – mówi Mariusz Winiarz. Kampania KAP jest także stałym elementem działań profilaktycznych w Więcborku. – Kampania „Postaw na rodzinę!” jest okazją do integracji społecznego środowiska, które w ostatnich latach ma coraz mniej czasu na wspólne spędzanie wolnego czasu, dzielenie się z innymi swoimi sukcesami i porażkami – zauważa Ireneusz Cichy, sekretarz MKRPA. – Nauczyciele i młodzież są zadowoleni z kampanii i uważamy, że warto ją kontynuować.
W Sochaczewie w lokalne działania angażuje się coraz więcej podmiotów. W tym roku zaproszenie do udziału w kampanii wpłynęło do sochaczewskich placówek oświatowych, jednostek kultury, sportu i pomocy społecznej. – „Postaw na rodzinę” promuje przyjaźń, trzeźwość, wartości rodzinne; pokazuje, jak ważne jest wychowanie, szacunek do innego człowieka, pomaganie słabszym i samotnym. Przesłanie kampanii jest jasne – w pozytywny i otwarty sposób opowiadać o wartościach rodzinnych – podkreśla Joanna Kamińska, Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej i Ochrony Zdrowia Urzędu Miejskiego w Sochaczewie.
Samorządowcy zwracają również uwagę, że kampania realnie oddziaływuje na lokalne środowisko i pomaga odnosić sukcesy w codziennej pracy. – Dzięki tym materiałom udało nam się dotrzeć do dwóch rodzin, w których występuje problem alkoholowy – mówi Elżbieta Leśniak – Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Sieprawiu. – Bardzo często matki uczniów próbowały szukać pomocy, ale później się wycofywały. Natomiast dzięki materiałom kampanii „Postaw na rodzinę!” są bardziej konsekwentne i już nie boją się szukać wsparcia. Z tego, co monitoruję, wszystko idzie w dobrą stronę – nie kryje radości pani dyrektor.